• Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας

Τα κατορθώματα μιας Δροσοσταλιάς

Ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

Η αναγκαιότητα

Ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για μικρά παιδιά , ακολουθώντας τις βασικές έννοιες που έχουν για το περιβάλλον, βοηθά να δομήσουν μια πιο συγκεκριμένη εικόνα για τον κόσμο μας.

Παιδαγωγικές αρχές

  • Χρήση μοντέλου 4 – 8
  • Θέμα που να άπτεται των ενδιαφερόντων του παιδιού.
  • Προετοιμασία παιδιών στο σχολείο
  • Ποικιλία δραστηριοτήτων

Θεωρίες που στήριξαν το πρόγραμμα

  • Βιωματική – Επικοινωνιακή διδασκαλία
  • Ολιστική προσέγγιση του περιβάλλοντος

Μεθοδολογική προσέγγιση

  • Δραματοποίηση
  • Το παιχνίδι
  • Η Ζωγραφική

Σκοποί

  • Η ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στην άξία του νερού και στις προϋποθέσεις ανάπτυξης του δάσους
  • Ο προβληματισμός για τον ρόλο του ανθρώπου στο περιβάλλον

Στόχοι

Να γνωρίσουν:

  • ότι το νερό είναι πηγή ζωής
  • το παραποτάμιο δάσος της περιοχής

Να ασκήσουν:

  • την ελεύθερη δημιουργική έκφραση με διάφορους τρόπους

Βασικές έννοιες

  • ουρανός,
  • σύννεφο,
  • νερό,
  • γη,
  • βουνό
  • κύκλος του νερού,
  • δημιουργία της ζωής,
  • ορογένεση,
  • οικοσύστημα,
  • ρόλος του ανθρώπου
  • αειφορία

Δομή προγράμματος

Το πρόγραμμα διαρκεί περίπου 4 ώρες και υλοποιείται τους μήνες Οκτώβρη – Απρίλη και Μάη

Περίπου στις 09.00 π.μ. καταφθάνει η ομάδα στους χώρους του κέντρου. Με τη βοήθεια κούκλας καλωσορίζουμε τους μαθητές τους χωρίζουμε σε ομάδες με παιγνιώδη μορφή και ακολουθεί η ανάγνωση του παραμυθιού. Γίνεται συζήτηση για ότι τους έκανε εντύπωση και επισκεπτόμαστε τον τόπο που έδρασε σύμφωνα με το παραμύθι η Δροσοσταλιά

Διάλειμμα με κολατσιό 10.15 – 10.30
Επίσκεψη στο πεδίο 11.00π.μ.– 13.00μ.μ.

Στο άλσος του Αγίου Νικολάου σε ένα χώρο κατάφυτο από αιωνόβια πλατάνια και κοντά στο ομώνυμο εκκλησάκι υλοποιούνται οι προτεινόμενες δραστηριότητες.

Δραστηριότητες

  • Διαλέγοντας το δικό μας δέντρο
  • Ο παλμός των δέντρων
  • Πόσο μεγάλο είναι το ποτάμι;
  • Εντοπισμός φυσικών αντικειμένων με μαντέματα
  • Κατασκευή Landart
  • Ανακαλύπτουμε τον ποταμό με τη βοήθεια των αισθήσεων
  • Δραματοποίηση
  • Ζωγραφική
  • Αξιολόγηση