• Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας

Θεματικά δίκτυα

Μία από τις βασικές δράσεις των Κ.Π.Ε είναι η οργάνωση και ο συντονισμός θεματικών δικτύων σε τοπικό ή περιφερειακό , εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Με σκοπό σχολεία από όλη την Ελλάδα να συμμετέχουν και να υλοποιούν περιβαλλοντικά προγράμματα με κοινό ή παραπλήσιο θέμα, που εντάσσεται σε μια ευρύτερη θεματική ενότητα, με κεντρικό συντονισμό αναπτύσσοντας συνεργασίες και δράσεις.

Δίκτυα σχολείων μπορούν να ιδρυθούν από

  • Δ/νσεις Εκπ/σης
  • από Κ.Π.Ε.
  • από εποπτευόμενους από το Υπουργείου Παιδείας και Δια βίου μάθησης φορείς ( Ε.Ι.Ν, Π.Ι)
  • από φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκηση
  • μη κερδοσκοπικές, μη κυβερνητικές περιβαλλοντικές οργανώσεις


Το συντονισμό του δικτύου αναλαμβάνει πάντα φορέας του Υπουργείου παιδείας.

Για να προχωρήσει η ίδρυση ενός δικτύου πρέπει να υποβληθεί αντίστοιχο αίτημα στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ
Τα πλεονεκτήματα συμμετοχής μιας σχολικής μονάδας σ ένα δίκτυο
Τα δίκτυα αποτελούν μια οργανωμένη προσπάθεια των Κ.Π.Ε. υποστήριξης των σχολικών προγραμμάτων Π.Ε. με σημαντικά πλεονεκτήματα γιατί:

  • Εξασφαλίζουν οργανωμένη επιστημονική, μεθοδολογική, παιδαγωγική στήριξη.
  • Συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός πλαισίου επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων.
  • Υπάρχει διάρκεια στη σχέση σχολείου – Κέντρου και επικοινωνία εκπαιδευτικών και μαθητών διαφορετικών περιοχών
  • Αίσθημα συμμετοχής στην κοινή προσπάθεια
  • Ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και πληροφοριών
  • Διαμορφώνουν προϋποθέσεις για την ανάληψη οργανωμένων δράσεων προσέγγισης και προστασίας του περιβάλλοντος (ενεργοί πολίτες)


Γιατί να ενταχθεί ένα σχολείο σ΄ένα δίκτυο;

  1. Η ύπαρξη πρωτοκόλλου συνεργασίας που εξασφαλίζει τη συνέχεια της σχέσης σχολείου – Κ.Π.Ε
  2. Η έγκυρη επιστημονική στήριξη
  3. Το εκπαιδευτικό υλικό
  4. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
  5. Οι συναντήσεις - ανταλλαγές εμπειριών ανάμεσα στους μαθητές
  6. Η συνεργασία εκπαιδευτικών και των δυο βαθμίδων εκπαίδευσης


Τα εθνικά θεματικά δίκτυα αποτελούν οργανωμένα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • Σχεδιάζονται από τους εκπαιδευτικούς του Κ.Π.Ε. σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες με βάση τις σύγχρονες  παιδαγωγικές αρχές
  • Χρησιμοποιούν σύγχρονα μεθοδολογικά εργαλεία
  • Με παιδαγωγικές αρχές και στόχους συνολική θεώρηση της έννοιας περιβάλλον
  • Βιωματική προσέγγιση
  • το συνδυασμό γνωστικού & Ψυχοκινητικού πεδίου
  • το παιδοκεντρικό χαρακτήρα